Το πρόβλημα της αντικοινωνικότητας των παιδιών


Τα προβλήματα κοινωνικής δυσλειτουργίας των παιδιών απασχολούν όλο και περισσότερους γονείς.

Τα μικρά παιδιά παρουσιάζουν μια κοινωνική δυσλειτουργία, και το αίσθημα απομόνωσης ενισχύεται με τον καιρό καθώς δεν είναι σε θέση να δημιουργήσουν φίλους.
Αυτή η ξαφνική αλλαγή συμπεριφοράς, προκαλείται από την γρήγορη μετάβαση ενός νηπίου στην παιδική ηλικία. Μέχρι τώρα γνωρίζει μόνο πώς να μετακινηθεί με τις γνωστές μεθόδους, που ήταν αρκετά λειτουργικές.
Βρίσκονται στο στάδιο, που θα πρέπει να είναι σε θέση να αποκτήσουν τις αποχρώσεις της λεκτικής και μη λεκτικής γλώσσας, και να γνωρίσουν τη διαφορά μεταξύ της κυριολεκτικής και μη-κυριολεκτικής γλώσσας.
Το πιο φοβερό μέρος της διαδικασίας είναι ότι αυτά τα παιδιά σκοπεύουν να κάνουν φίλους. Σχεδόν ποτέ δεν καταλαβαίνουν πώς γίνεται, και φυσικά πώς μπορούν να διατηρήσουν φιλίες.
Οι γονείς πολλές φορές βρίσκουν δύσκολο να κατανοήσουν γιατί το παιδί τους δεν είναι σε θέση να μάθει τις κοινωνικές ικανότητες μέσα από την εμπειρία, όπως άλλα παιδιά, και προτιμούν να τα διδάξουν μόνοι τους.

Αυτά τα χαρακτηριστικά δεν περιορίζονται μόνο σε αυτή τη συγκεκριμένη μερίδα παιδιών.
Η κοινωνική διαταραχή αντικατοπτρίζει ένα πρόβλημα ζωτικής σημασίας στην εκμάθηση, τη γλώσσα, την έκφραση, και περιλαμβάνει επίσης το φάσμα του αυτισμού. Δυστυχώς ορισμένα από αυτά τα παιδιά, δεν έχουν τη βοήθεια που χρειάζονται, όταν κρίνεται απαραίτητο.
Οι συνέπειες αυτής της έλλειψης είναι επιζήμια. Τα παιδιά που έχουν κοινωνικές δυσκολίες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο, και βασανίζονται από το άγχος, την κατάθλιψη, και την κοινωνική απομόνωση. Μπορούν επίσης να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να πέσουν θύματα εκφοβισμού δεδομένου ότι δεν είναι σε θέση να καταλάβουν τα εξωτερικά επικίνδυνα, κακόβουλα σήματα.

Πολλοί γονείς απογοητεύονται, όταν τα παιδιά τους βρίσκονται σε μειονεκτική θέση ανάμεσα σε άλλα παιδιά που έχουν καλές κοινωνικές ικανότητες. Θέλουν το παιδί τους να μπορεί να μάθει από τους συμμαθητές τους τον τρόπο επικοινωνίας, ωστόσο, δεδομένου ότι το παιδί τους δεν είναι σε θέση να καταλάβει τα κοινωνικά συνθήματα όπως την ανεπιτήδευτη πρόσκληση στην παρέα, αδυνατούν να το κάνουν.
Ακόμα κι αν βρίσκονται σε ένα περιβάλλον ζωτικής σημασίας για την πρακτική νέων ικανοτήτων, το παιδί δεν ανταποκρίνεται ανάλογα. Μεγαλώνοντας, περνάει μέσα απο δύσκολες καταστάσεις σχέσεων, που το οδηγούν στην αποτυχία.
Ο περίγυρος παρεξηγηγεί τη στάση του, και αναπόφευκτα επηρεάζει τον τρόπο σκέψης και αντίδρασης. Συχνά οι συμμαθητές, αναφέρονται σε αυτό το παιδί με χαρακτηριστικές άσχημες λέξεις που αμβλύνουν το πρόβλημα, όπως "παράξενος", ή "κακός". Το παιδί δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει τι κάνει λάθος, και δεν μπορεί να επέμβει να λύσει το πρόβλημα. Δυστυχώς,τα άλλα παιδιά κολλούν κακές ετικέτες στα "περίεργα παιδιά" που πολλές φορές τους ακολουθούν στην υπόλοιπη ζωή τους.
Τα προβλήματα κοινωνικής διαταραχής, δεν εξαφανίζονται μόνα τους. Γίνονται πολύ πιο περίπλοκα και εμφανή αργότερα.. Αυτό σημαίνει ότι χωρίς τις κατάλληλες μαθησιακές κοινωνικές γνώσεις , θα αντιμετωπίσουν πολύ περισσότερα προβλήματα όταν μεγαλώσουν.
Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνετε για τα παιδιά σας, είναι να επικεντρωθείτε στο πρόβλημα όσο το δυνατόν νωρίτερα. Αυτό θα τα βοηθήσει να έρθουν σε επαφή με φίλους, και να μάθουν να αλληλεπιδρούν αποτελεσματικά. Μην φτάνετε σε ακραίες πιεστικές καταστάσεις, και περιμένετε να εμφανιστεί το πρόβλημα. Αν νομίζετε ότι τα παιδιά σας βρίσκονται σε αυτή την θέση, ή έχουν πρόβλημα φιλίας, μη διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια.
Τα καλά νέα είναι ότι με τη σημερινή διαθέσιμη βοήθεια, τα παιδιά είναι σε θέση να βελτιώσουν τις κοινωνικές τους ικανότητες και να έχουν φίλους. Κανένα παιδί δεν θα πρέπει να είναι μοναχικό.

Πηγή: http://www.el.gr/
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Δεν υπάρχουν σχόλια :