Ποιες τροφές που έχουν περισσέψει σε αδυνατίζουν την επόμενη μέρα (και όχι μόνο);

Από το ρύζι της προηγούμενης ημέρας μέχρι τα κρύα ζυμαρικά, σκέψου ξανά αν θα πρέπει να πετάξεις το φαγητό που περίσσεψε ή αν θα πρέπει να το προτιμήσεις και την επόμενη ημέρα, αφού όπως φαίνεται αυτές οι τροφές θα σε αδυνατίσουν.

Οι επιστήμονες προσυπογράφουν πως τα πιάτα της προηγούμενης ημέρας έχουν οφέλη και στην υγεία και στη διατροφή σου, εξαιτίας των χημικών ενώσεων που γίνονται όταν το φαγητό μείνει μαγειρεμένο μια νύχτα.


Το κρύο ρύζι σε βοηθά να μείνεις αδύνατη:

Το ρύζι που έχει μείνει να παγώσει ένα βράδυ, περιέχει 60% λιγότερες θερμίδες σε σχέση με το φρεσκομαγειρεμένο, πέφτοντας από τις 130 ανά 100 γραμμάρια στις 52 θερμίδες. Όμως, πρέπει να το μαγειρέψεις με το σωστό τρόπο για να έχεις το αδυνατιστικό αποτέλεσμα που επιθυμείς σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στην την Αμερικάνικη Chemical Society.

Όταν το νερό βράσει, προτού ρίξεις το ρύζι, ανακάτεψε λίγο λάδι καρύδας, περίπου σε ποσοστό 3% της ποσότητας ρυζιού που θα χρησιμοποιήσεις. Μαγείρεψε το ρύζι, άφησε το στο ψυγείο 12 ώρες.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Η δίαιτα που στηρίζεται στο ανθεκτικό άμυλο»

Αν φας αμέσως το μαγειρεμένο ρύζι, το άμυλο που αυτό περιέχει μετατρέπεται σε γλυκόζη και το σώμα το αποθηκεύει ως λίπος αν δεν το κάψεις άμεσα.

Αντίθετα, όταν το ρύζι είναι κρύο, το άμυλο, μετατρέπεται σε ανθεκτικό άμυλο, το οποίο το σώμα δεν μπορεί να αποθηκεύσει.

Το λάδι καρύδας από τη μεριά του, αποτρέπει το ρύζι να κολλήσει και βοηθά να δημιουργηθεί περισσότερο ανθεκτικό άμυλο, μειώνοντας ακόμα περισσότερο τις θερμίδες του ρυζιού. Aλλά, o ειδικός διατροφής δρ Sam Christie εξηγεί πως το λάδι βοηθά το ρύζι να μαγειρευτεί ακόμα πιο αργά και σταθερά.

Πρόσεξε βέβαια μην το παρακάνεις όταν ζεστάνεις το ρύζι την επόμενη ημέρα αφού κάποια βακτήρια μπορούν να επιβιώσουν στη διαδικασία βρασμού και καθώς το ρύζι παγώνει, να σε αρρωστήσουν όταν το καταναλώσεις. Για να αποφύγεις τη δηλητηρίαση, μαγείρεψε μικρές ποσότητες ρυζιού και αποθήκευσέ τες αμέσως στο ψυγείο.

Ποιές άλλες τροφές που έχουν περισσέψει αξίζει να προτιμήσεις; Δες την γκάλερι!


Το κάρι κάνει καλό στο κόκκινο κρέας:

Ακόμα και το κάρι, είναι καλύτερο αφού μαγειρευτεί και το αφήσεις να το καταναλώσεις την επόμενη μέρα. Το κάρι την επόμενη ημέρα είναι πιο εύκολο στην πέψη και περιέχει περισσότερα θρεπτικά συστατικά. Αν αφήσεις το μαγειρεμένο κρέας με κάρι στο ψυγείο, οι ζωικές πρωτεΐνες γίνονται πιο μαλακές.

Αν για παράδειγμα παλεύεις να καταναλώσεις κόκκινο κρέας γιατί είναι σκληρό, ρίξε κάρι, μαγείρεψέ το και άφησέ το στο ψυγείο.



Οι πατάτες γίνονται φιλικές προς το έντερό σου:

Σε βρετανική έρευνα του 1992, βρέθηκε πως οι μαγειρεμένες πατάτες περιέχουν 7% ανθεκτικού αμύλου. Όταν οι πατάτες κρύωσαν το ανθεκτικό άμυλο έφτασε το 13%

Σε ξεχωριστή έρευνα φανερώθηκε πως αυτή η μορφή αμύλου έχει τα ίδια οφέλη με τις φυτικές ίνες και προστατεύει τον οργανισμό ενάντια στον καρκίνο του εντέρου  ενώ ταυτόχρονα νιώθεις πληρότητα για μεγαλύτερη ώρα και μειώνεται το λίπος που τελικά αποθηκεύεται στο σώμα.

Όταν οι πατάτες παγώσουν το άμυλο διαστέλλεται και κρυσταλλώνει. Όταν το άμυλο καταναλωθεί, δρα όπως οι φυτικές ίνες για το πεπτικό σύστημα.

Μια ακόμα σπουδαία πτυχή του ανθεκτικού αμύλου είναι ότι δεν μπορεί να διασπαστεί βοηθώντας το φαγητό να προχωρήσει μέσα στο έντερο αποτρέποντας τη δυσκοιλιότητα.



Τα ζυμαρικά που αδυνατίζουν:

Τα μαγειρεμένα ζυμαρικά που έχουν παγώσει, αντιδρούν σαν φαγητό πλούσιο σε φυτικές ίνες σε αντίθεση με τα φρέσκα ζυμαρικά και σε έρευνα που έγινε φαίνεται πως με τον τρόπο αυτό το σάκχαρο στο αίμα σου αυξάνεται μόνο στη μισή ποσότητα σε σχέσει με το να κατανάλωσες φρεσκομαγειρεμένα ζυμαρικά.

Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσες να αποφύγεις τα έξτρα κιλά και την εμφάνιση διαβήτη.

Τα φρεσκομαγειρεμένα ζυμαρικά δεν είναι τίποτα άλλο παρά υδατάνθρακες που διασπώνται σε σάκχαρα.

Τα ζυμαρικά που έχουν παγώσει και έχουν ξαναζεσταθεί, γίνονται ανθεκτικά και όταν διασπώνται απελευθερώνουν λιγότερη γλυκόζη.

Ακόμα και η σάλτσα στα μαγειρεμένα ζυμαρικά που έχουν παγώσει θα δράσει υπέρ σου. Για παράδειγμα, οι μαγειρεμένες ντομάτες που θα κάνεις σάλτσα, είναι καλύτερες σε σχέση με τις ωμές αφού απελευθερώνουν τη αντιοξειδωτική λυκοπένιο που μας προστατεύει κόντρα σε ασθένειες της καρδιάς.

Μην τοποθετείς μεγάλες ποσότητες ζεστού μαγειρεμένου φαγητού στο ψυγείο γιατί θα ανεβάσεις τη μέση θερμοκρασία του, δίνοντας χώρο σε βακτήρια να πολλαπλασιαστούν. Η σαλμονέλα και το Ε-coli δεν θα μεγαλώσουν σε θερμοκρασίες κάτω από 8 βαθμούς Κελσίου.


Σούπα με βοδινό για ωραία επιδερμίδα:

Ο ζωμός βοδινού είναι σπουδαίος, ωραίος σε γεύση και με λίγες θερμίδες. Ταυτόχρονα, η σούπα με ζωμό βοδινού φαίνεται να περιέχει στοιχεία που βοηθούν την επιδερμίδα σου να λάμψει. Ο ζωμός που γίνεται από κόκαλα κρέατος (αρνί, βοδινό ή κοτόπουλο) πρέπει να μαγειρεύεται με νερό και λίγο ξίδι. Το κολλαγόνο από τα κόκαλα διασπάται σε ζελατίνη η οποία αφομοιώνεται από την επιδερμίδα μετά την πέψη.

Ο ζωμός πρέπει να μαγειρευτεί πολλές ώρες. Οι θρεπτικέ ουσίες όπως το ασβέστιο, το μαγνήσιο γίνονται επίσης εύκολες στο να αφομοιωθούν. Ο ζωμός θεωρείται ότι έχει οφέλη για τα οστά, τα δόντια, τα νύχια και τα μαλλιά.


Το ώριμο τυρί εύκολα χωνεύεται:

Καθώς το ρύζι ωριμάζει, η ποσότητα λακτόζης που περιέχει μειώνεται. Περίπου 5% του πληθυσμού είναι μη ανεκτό στη λακτόζη και για τους υπόλοιπους που είμαστε ανεκτικοί, το τυρί μπορεί να μας φουσκώσει ή να μας προκαλέσει ακόμα και διάρροια.

Τα βακτήρια που χρησιμοποιούνται για να γίνει η ζύμωση στο τυρί, καθώς περνάει ο καιρός διασπούν τη λακτόζη και δημιουργούν λακτικό οξύ, με αποτέλεσμα να μπορείς να αφομοιώσεις καλύτερα το τυρί που καταναλώνεις.Βέβαια πρόσεξε μην το παρακάνεις. Ένα τυρί που δείχνει αηδιαστικό ή μυρίζει άσχημα μπορεί να είναι κακό για την υγεία σου. Καλύτερα να προτιμήσεις ένα ώριμο τσένταρ.



  


     




Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Δεν υπάρχουν σχόλια :